יום שלישי, 6 במאי 2008

פרק 1: מהו מיחזור?

המיחזור הוא תהליך של פירוק פסולת ושימוש חוזר בה, במהלך פירוק החומר, הפסולת חוזרת למצב של חומר גלם שמשמש ליצור מוצרים חדשים.
בישראל, 20% מהפסולת הביתית והתעשייתית ממוחזרת.
למיחזור חשיבות כלכלית ואקולוגית, המחזור חוסך בחומרי גלם ומצמצם את כמויות הפסולת.
ניתן למחזר פלסטיק, מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים ניתן ליצור מגוון מוצרים, כמו סלסילות לפירות בגדי פליז ועוד.
נייר וקרטון, מקרטון משומש מייצרים קרטון חדש, ממחזור נייר לבן מייצרים נייר לשימוש היגייני, כמו נייר טואלט, מנייר עיתון יוצרים תבניות ביצים.
פסולת אלקטרוניקה, פסולת אלקטרוניקה כוללת פלסטיק, מתכות וזכוכית, חומרים אלה משמשים כחומרי גלם במפעלים.
מתכות, בעיקר אלומיניום, את האלומיניום מעבדים והוא משמש כחומר גלם במפעלי מתכת.
זכוכית, מהזכוכית הממוחזרת מכינים זכוכית חדשה, וגם משמשת לסלילת כבישים.
צמיגים, חומר הגלם של הצמיגים הוא גומי, ואותו ניתן להוסיף לאספלט בסלילת כביש.
פסולת אורגנית וגזם, הגזם הוא ענפים ועלים יבשים, הפסולת האורגנית היא חלק משארית המזון הביתית, הגזם והפסולת האורגנית משמשים ליצירת זבל אורגני (קומפוסט).

תגובה 1:

זהבה אפל אמר/ה...

לדניאל וחן
אין מילים בפי - הבלוג שלכן עשוי לתפארת , מעוצב בהתאם לנושא - התבנית מתאימה והטקסט ברור. עיצוב הבלוג בהתאם לכל הכללים , רשימות הקישורים והתמונות הכל מאורגן בצורה ברורה ובהתאם לכללי עיצוב המידע באינטרנט , נהנתי מאד לקרוא את עבודתכן ומבנה הבלוג סייע לי מאד לקלוט את כל המידע.
שאלה אחת נותרה לי בלתי ברורה - כנראה בגלל שאני לא מבינה מספיק בנושא : מה הקשר בין הנושא - מחזור פסולת לנושא הדשן הכימי /טבעי. אני מניחה שיש קשר הדוק אבל מאחר ואני לא מודעת לדברים אני מניחה שיש עוד אנשים שלא ממש מבינים בזה, לכן היה טוב אם הייתן יכולות להסביר את העניין בפוסט קצר או לסיים את הפרק על המחזור באופן שיוביל באופן מובן יותר לשאלת החקר.
אשמח מאד אם תוכלו להאיר את עיני בנושא - ושוב בהצלחה בהמשך העבודה וכל הכבוד על הבלוג הנהדר.

זהבה אפל - מדריכת בית הספר לשילוב תקשוב בהוראה